3 Ιουν 2019

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ERASMUS+ ΣΤΟ ΔΕΛΤΑ ΤΟΥ ΔΟΥΝΑΒΗ



Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «I learn, you learn but together we double learn», εκπαιδευτικοί και μαθητές της πέμπτης και έκτης τάξης του 37ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, επισκέφτηκαν την όμορφη παραδουνάβια πόλη Tulcea της Ρουμανίας από τις 6 έως τις 10 Μαΐου του 2019.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα με συντονίστρια χώρα την Ισπανία, συμμετέχουν η Τουρκία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Ελλάδα. Οι εργασίες του προγράμματος, με διάρκεια υλοποίησης 2 έτη, αφορούν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που ενθαρρύνουν τη χρήση των τύπων πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner μέσα σε συνεργατικό περιβάλλον μάθησης. Ξεκίνησαν τον Οκτώβρη του 2017 στο Suadiye-Kartepe της Τουρκίας, συνεχίστηκαν τον Μάρτη του 2018 στην Guadalajara της Ισπανίας και τον Σεπτέμβρη του 2018 στην Binarowa της Πολωνίας.


Η τέταρτη συνάντηση στη Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Scoala Gimnaziala Nr12 της Tulcea, όπου παρουσιάστηκαν οι δράσεις (projects) που δεσμεύτηκαν να υλοποιήσουν από κοινού δάσκαλοι και μαθητές σε κάθε χώρα σύμφωνα με τη στοχοθεσία του προγράμματος. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν:
α) οι κοινές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε κάθε χώρα σχετικά με τον εορτασμό της «Ολυμπιακής Ημέρας Erasmus+».
β) τα αποτελέσματα της έρευνας για τους μαθητές με χρήση ερωτηματολογίου που αφορούσε στη διάγνωση των τύπων πολλαπλής νοημοσύνης που κυριαρχούν σε κάθε μαθητή/τάξη.
γ) τα σχέδια δραστηριοτήτων/παρεμβάσεων που στοχεύουν στην ενδυνάμωση καθενός από τους τύπους της νοημοσύνης (γλωσσική, λογικομαθηματική, χωροταξική, κιναισθητική, μουσική, νατουραλιστική, ενδοπροσωπική και διαπροσωπική)
δ) σχέδιο μαθήματος που διαρθρώθηκε από την ελληνική πλευρά και στόχευε στην ανάπτυξη της ενδοπροσωπικής νοημοσύνης, ενταγμένο στη θεματική ενότητα «αποδοχή του διαφορετικού, καταπολέμηση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των προκαταλήψεων».
Στις συναντήσεις εργασίας ομότιμων που έγιναν κατά την παραμονή μας στην Tulcea, σχεδιάσαμε τις επόμενες δράσεις μας με στόχο την ολοκλήρωση του προγράμματος τον Σεπτέμβριο του 2019 ενώ με τη μέθοδο του job shadowing,  παρακολουθήσαμε τους Ρουμάνους συναδέλφους σε διδασκαλίες σχετικά με τη θεματική του προγράμματος.
Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες μαθητών του σχολείου υποδοχής. Γνώρισαν την κουλτούρα της Ρουμανίας, δοκίμασαν τα τοπικά, παραδοσιακά φαγητά, περπάτησαν στις όχθες του Δούναβη. Συνομίλησαν, έπαιξαν, συναγωνίστηκαν και ζωγράφισαν με συνομήλικούς τους από τις άλλες χώρες.
Στο επίπεδο της εκπαίδευσης οι μαθητές συμμετείχαν σε οργανωμένα εργαστήρια, στοχευμένα στους τύπους της πολλαπλής νοημοσύνης, που είχαν οργανωθεί από τους Ρουμάνους συναδέλφους τόσο στο σχολείο, όσο και στο Μουσείο Βιοποικιλότητας στο Δέλτα του Δούναβη.
Οι εκπαιδευτικοί παράλληλα είχαν την ευκαιρία να εργαστούν σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας όπως:
-          Πώς εμπλέκω στη μάθηση τον κάθε μαθητή
-          -Ανάπτυξη κινήτρων και ενδιαφέροντος για τη μάθηση
-          Ομαδοσυνεργατικό μοντέλο διδασκαλίας
-          Μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλο
            Η παραμονή των μαθητών και δασκάλων στην Tulcea εμπλουτίστηκε με δραστηριότητες και επισκέψεις. Επισκεφτήκαμε τα αξιοθέατα της πόλης, όπως την Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Νικολάου, το Τζαμί, το Μνημείο της Ανεξαρτησίας, το Ενυδρείο, το Μουσείο Βιοποικιλότητας του Δέλτα του Δούναβη, το Ιστορικό και Εθνογραφικό Μουσείο και ξεναγηθήκαμε σε έναν παραδοσιακό οικισμό ψαράδων, όπου γευτήκαμε πεντανόστιμα ψάρια του Δούναβη. Κατά την περιήγησή μας στα αξιοθέατα της πόλης, τύχαμε θερμής υποδοχής από τον Δήμαρχο και ενημερωθήκαμε για την προσπάθεια των τοπικών φορέων σχετικά με την προστασία του οικοσυστήματος της περιοχής. Μοναδική εμπειρία για όλους μας ήταν η κρουαζιέρα με ποταμόπλοιο στον Δούναβη και τα κανάλια του.




Η γνωριμία με τα πολιτιστικά αγαθά της πόλης, την ιστορία της και τον φυσικό της πλούτο, προώθησε το ενδιαφέρον μας για τη δημιουργία ενός πολιτιστικού διαλόγου με την ιστορία και τον πολιτισμό των ευρωπαϊκών λαών στη βάση της πολιτιστικής διαφορετικότητας χωρίς ομογενοποιήσεις των ξεχωριστών χαρακτηριστικών τους.
Αναχωρήσαμε έχοντας αποκομίσει θετικές εντυπώσεις από την οργάνωση και την εφαρμογή του προγράμματος στην Tulcea. Εκείνο που θα παραμείνει περισσότερο χαραγμένο στη μνήμη μας είναι η θερμή υποδοχή και η εγκάρδια φιλοξενία από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς του σχολείου. Συνεχίζουμε με ενθουσιασμό τις δράσεις της διακρατικής μας συνεργασίας και σχεδιάζουμε την επόμενη συνάντησή μας στην Κρήτη που θα αποτελέσει και την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Το παραπάνω κείμενο όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Πατρίς στις 22/5/2019 μπορείτε να το δείτε ΕΔΩ.