3 Οκτ 2023

ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ 37ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

 

ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ      2023-2024

Περίπτωση

Ενέργεια   

Σεισμός

Εκκένωση σχολείου

Πλημμύρα

Σύμπτυξη στο ισόγειο

Έντονη πλημμύρα

Σύμπτυξη στον Α΄όροφο

Κομμένα καλώδια της ΔΕΗ

Απαγορεύεται η έξοδος των μαθητών

Πυρκαγιά- κλήση πυροσβεστικής

Εκκένωση του σχολείου

Ένοπλος στο σχολείο

Εγκλεισμός στις αίθουσες

Ομηρία μέρους των μαθητών

Εκκένωση του σχολείου

Έγκλημα στο σχολείο

Εκκένωση του σχολείου

Έκρηξη βόμβας

Εκκένωση του σχολείου

Ειδοποίηση για βόμβα

Εκκένωση του σχολείου

Ανταλλαγή πυροβολισμών στην περιοχή

Εγκλεισμός στις αίθουσες

Πολεμική ενέργεια

Οδηγίες Πολιτικής Άμυνας

Ομαδική δηλητηρίαση

Μεταφορά ασθενών στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων

Υποψία μεταδοτικής ασθένειας

Περιορισμός μαθητών- αερισμός της αίθουσας

Αιφνίδιος θάνατος

Ακολουθούνται οι οδηγίες ειδικών


Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας

Βασικές ενέργειες

Εκκένωση του σχολείου: Οι μαθητές μεταφέρονται στην δυτική αυλή του σχολείου).

 

Συνοπτικός πίνακας ενεργειών

Διακοπή λειτουργίας της σχολικής μονάδας μετά από εκκένωση: Υπάρχουν περιπτώσεις, όπως καταστροφική πυρκαγιά ή έκρηξη βόμβας, που το σχολείο εκκενώνεται και οι γονείς θα πρέπει να παραλάβουν τους μαθητές.  Ακόμα, σε περίπτωση που, μετά από ισχυρό σεισμό, καταρρεύσει μέρος των κτιριακών εγκαταστάσεων τότε θα πρέπει να ειδοποιηθούν οι γονείς άμεσα. 

Α.Φυσικές καταστροφές

 

Α1. Σεισμός

Για τον σεισμό υπάρχουν χωριστές οδηγίες.

 

Α2. Πλημμύρα

Από την εμπειρία μας, σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης οι γύρω δρόμοι γεμίζουν από νερά.  Τα νερά είναι δυνατόν να μπουν  στο προαύλιο του σχολείου μόνο από τη νότια πλευρά, αλλά και τότε θα βρουν διέξοδο από την αποχέτευση της αυλής. Αν η βροχή είναι καταρρακτώδης, τα νερά είναι πολύ πιθανόν να μπουν στον χώρο του υπογείου.

Προτεινόμενες ενέργειες:

1.       Οι μαθητές παραμένουν στον χώρο του σχολείου.

2.       Εκκενώνονται οι αίθουσες του υπογείου και τα παιδιά ανεβαίνουν στο ισόγειο και στον 1ο όροφο. 

3.       Οι πόρτες ασφαλίζονται και φυλάσσονται από διαθέσιμο προσωπικό.

4.       Οι δάσκαλοι κάθε τμήματος παραμένουν δίπλα στους μαθητές τους. 

 

Άλλος κίνδυνος

Οι στύλοι της ΔΕΗ γύρω από το σχολείο καταρρέουν.  Ειδοποιείται άμεσα η ΔΕΗ να διακόψει το ρεύμα και οι μαθητές του σχολείου απομακρύνονται από τον χώρο αυτό.

 

Β.  Πυρκαγιά

Επικίνδυνα σημεία:  Ως επικίνδυνα σημεία αξιολογούνται: α) ο καυστήρας του καλοριφέρ, β) το εργαστήριο των Η/Υ, γ) το γραφείο των δασκάλων, δ) το κυλικείο, ε) οποιαδήποτε αίθουσα.

Προτεινόμενες ενέργειες: α) άμεση επέμβαση από μέλος της ομάδας πυρασφάλειας και διακοπή της ηλεκτροδότησης β) εκκένωση του σχολείου και μεταφορά των μαθητών στους χώρους συγκέντρωσης. 

 

Εξειδίκευση:

1.       Φωτιά στον καυστήρα με έκρηξη και

2.       Φωτιά στον καυστήρα χωρίς έκρηξη

Ενέργειες:

1.       Ηχεί το σήμα συναγερμού.  Ειδοποιείται η πυροσβεστική.  Οι μαθητές εκκενώνουν το κτίριο όπως γίνεται με το σεισμό.

2.       Η ομάδα πυρασφάλειας ερευνά τις τουαλέτες για τυχόν μαθητές.

3.       Αν υπάρχει κατάρρευση της αίθουσας πάνω από τον καυστήρα, γίνεται προσπάθεια ανεύρεσης και περίθαλψης θυμάτων.  Η ομάδα πρώτων βοηθειών εγκαθίσταται στην αίθουσα Α2 που βρίσκεται στο ισόγειο και μακριά από την αίθουσα του καυστήρα.

 

Σ΄όλες τις παρακάτω περιπτώσεις:

1.       Φωτιά στην αίθουσα των Η/Υ

2.       Φωτιά στο γραφείο των δασκάλων

3.       Φωτιά στο γραφείο του διευθυντή

4.       Φωτιά στο κυλικείο

5.       Φωτιά στο υπόγειο

6.       Φωτιά στο ισόγειο

7.       Φωτιά στον 1ο όροφο

γίνονται οι παρακάτω ενέργειες:

1.       Ηχεί το σήμα συναγερμού.  Ειδοποιείται η πυροσβεστική.  Οι μαθητές εκκενώνουν το κτίριο όπως γίνεται με τον σεισμό.

2.       Η ομάδα πυρασφάλειας ερευνά τις τουαλέτες για τυχόν μαθητές και η ομάδα πρώτων βοηθειών δίνει βοήθεια όπου χρειαστεί.

 

Γ.  Τρομοκρατική ή Εγκληματική ενέργεια

1.       Έκρηξη βόμβας στο σχολείο

Ενέργειες:  1.  Γρήγορη εκτίμηση της κατάστασης, καταπολέμηση τυχόν πυρκαγιάς, διακοπή της ηλεκτροδότησης. 2. Εκκένωση του σχολείου. 3. Αναζήτηση θυμάτων και περίθαλψη τραυματιών.

 

2.       Ειδοποίηση για τοποθέτηση βόμβας στο σχολείο

Σ΄αυτή την κατηγορία πιθανών κινδύνων είναι η πιο συνηθισμένη περίπτωση.  Κατά κανόνα πρόκειται για κακόγουστη φάρσα, αλλά οι ενέργειες πρέπει να γίνονται κάθε φορά όπως σε οποιοδήποτε πραγματικό περιστατικό.  Άρα εκκενώνεται το σχολείο και οι μαθητές μεταφέρονται στους χώρους συγκέντρωσης.

 

3.       Εισβολή ενόπλου στο σχολείο

Στην περίπτωση που εισβάλει στον χώρο του σχολείου οποιοσδήποτε κρατώντας πυροβόλο όπλο και με άγνωστες διαθέσεις, μόλις γίνει αντιληπτός, ειδοποιείται χωρίς καμία καθυστέρηση η αστυνομία.  Στη συνέχεια:

1.       Οι μαθητές περιορίζονται στις τάξεις, ακόμα και αν είναι διάλειμμα, και μπαίνουν κάτω από τα θρανία.  Τοποθετούνται πρόχειρα εμπόδια στις πόρτες.  Οι μαθητές ειδοποιούνται να μη μιλάνε και να μην κινούνται.

2.       Ο χρόνος που λογικά θα χρειαστεί η αστυνομία να επέμβει δε θα είναι μεγάλος.  Αν επιχειρηθεί εγκατάλειψη του σχολείου, ενδέχεται να αυξηθούν οι κίνδυνοι για τους μαθητές.

Αν ο ένοπλος κρατάει άλλο, μη πυροβόλο όπλο, γίνονται οι ενέργειες της προηγούμενης περίπτωσης.  Είναι όμως απαραίτητα τα εμπόδια πίσω από τις πόρτες, ακόμα κι αν αυτές κλειδώνουν.  Οι μαθητές στα τμήματα των οποίων πλησιάζει ενθαρρύνονται να φωνάζουν όσο πιο δυνατά μπορούν.

Οι δάσκαλοι των τμημάτων πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να αντιδράσουν ατομικά με βάση τις παραπάνω αρχές.

 

4.       Έγκλημα στο σχολείο

Ως έγκλημα εδώ εννοείται η ανθρωποκτονία ή απόπειρα ανθρωποκτονίας εναντίον κάποιου μαθητή ή προσωπικού του σχολείου.

Ειδοποιείται η αστυνομία και παρέχονται οι πρώτες βοήθειες στο θύμα ή στα θύματα αν επιζούν.  Οι μαθητές παραμένουν στις αίθουσες και ο χώρος του εγκλήματος απομονώνεται χωρίς να αλλοιωθούν πιθανά στοιχεία.

Χρειάζονται επιπλέον οδηγίες για το πώς θα αντιμετωπίσουμε μια τέτοια κατάσταση με το λιγότερο επώδυνο τροπο για τους μαθητές.

 

5.       Αστυνομική επιχείρηση σε δρόμο που γειτνιάζει με το σχολείο

Στην περίπτωση αυτή, και εφόσον ενδέχεται να υπάρξει ή υπάρχει ανταλλαγή πυροβολισμών και δε δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για να εκκενωθεί το σχολείο, οι μαθητές του σχολείου μπαίνουν κάτω από τα θρανία  και δε σηκώνουν τα κεφάλια τους σε καμιά περίπτωση.

 

6.       Ομηρία

Χρειαζόμαστε επιπλέον οδηγίες για το πώς θα χειριστούμε μια τέτοια κατάσταση.  Αν τεθεί σε ομηρία ένα τμήμα ή μια πτέρυγα του σχολείου, εκκενώνεται το υπόλοιπο σχολείο. Αν τεθεί όλο το σχολείο, με αποκλεισμό των εξόδων από ενόπλους, ακολουθούνται οι οδηγίες της Γ3 περίπτωσης. 

 

Δ.  Έκτακτες καταστάσεις ιατρικής φύσης

1.  Ομαδική δηλητηρίαση

Στην περίπτωση που μαθητές ή μέλη του προσωπικού παρουσιάζουν μαζικά συμπτώματα δηλητηρίασης, ειδοποιούνται οι γονείς των μαθητών και οι υγειονομικές αρχές.  Γίνεται σύμπτυξη τμημάτων και οι άρρωστοι μαθητές συγκεντρώνονται στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και τους παρέχονται οι πρώτες βοήθειες.  Οι υπόλοιποι μαθητές παραμένουν στις αίθουσές τους μέχρι να εξομαλυνθεί η κατάσταση.

 

2.Ύποπτη αιφνίδια ασθένεια μαθητή σε ώρα σχολείου

Σε περίπτωση που ένας μαθητής αρρωστήσει αιφνιδιαστικά και τα συμπτώματά του παραπέμπουν σε λοιμώδη νόσο με ραγδαία εξέλιξη, μεταφέρεται άμεσα στο νοσοκομείο με τη συνεργασία των γονέων του και λαμβάνεται απάντηση από τους γιατρούς για τη φύση τη νόσου ώστε, σε συνεγασία με τις υγειονομικές αρχές, να ληφθούν μέτρα προστασίας των μαθητών, αν χρειάζεται.  Προληπτικά πάντως, θα πρέπει να αεριστεί η αίθουσα στην οποία βρισκόταν και να περιοριστούν οι επαφές των συμμαθητών του με τους άλλους μαθητές του σχολείου – π.χ. άλλες ώρες για διάλειμμα.

 

3.       Αιφνίδιος θάνατος μαθητή ή μέλους του προσωπικού του σχολείου

Χρειαζόμαστε συγκεκριμένες οδηγίες από ψυχολόγους για το  πώς θα χειριστούμε ένα τέτοιο περιστατικό.

 

Εκπαίδευση

Με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς το προσωπικό του σχολείου στελεχώνει τις βασικές ομάδες:  ασφάλειας, πυρόσβεσης και πρώτων βοηθειών.  Σε όλο το προσωπικό διανέμεται το σχέδιο πολιτικής προστασίας της σχολικής μονάδας.  Ο δάσκαλος κάθε τμήματος αναλαμβάνει να ενημερώσει τους μαθητές για τις απαραίτητες ενέργειες:  εκκένωση της αίθουσας και εκκένωση του σχολείου, κανόνες συμπεριφοράς.  Στη συγκέντρωση γονέων κάθε τμήματος ενημερώνονται γενικά οι γονείς για τις αναμενόμενες αντιδράσεις- χώροι εκκένωσης σχολείου.  Δημιουργούνται ομάδες για έγκαιρη ειδοποίηση σε περίπτωση που εγκαταλειφθεί η σχολική μονάδα και διακοπεί η λειτουργία της.

Στην αρχή κάθε μήνα πραγματοποιείται άσκηση σεισμού, με  εκκένωση του σχολείου.

Για την καλύτερη ενημέρωση του προσωπικού γίνεται προσπάθεια να πραγματοποιούνται ενημερωτικές συναντήσεις με φορείς της πολιτικής άμυνας.

 

         Η Διευθύντρια του Σχολείου

 

                                                             Γάσπαρη Μαρία

 

 

Α’ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΠΡΙΝ ΤΟΝ  ΣΕΙΣΜΟ

1. Συντονιστής η Δ/ντρια του Σχολείου, σε περίπτωση απουσίας της την αναπληρώνει η Υ/ντρια ενώ σε περίπτωση απουσίας και των δύο αναλαμβάνει ο Υ/ντής.

2. Οργάνωση κινητού φαρμακείου με τα απαραίτητα είδη έκτακτης ανάγκης

3. Κατάλληλη ψυχολογική προετοιμασία των μαθητών

Ως μέσα για την επίτευξη αυτού του σκοπού προτείνονται και γίνονται αποδεκτά τα παρακάτω, χωρίς βέβαια να αποκλείονται και άλλα προσφορότερα :

[ομιλίες – προβολή διαφανειών –DVD – διανομή έγγραφων οδηγιών – ανάρτηση πινάκων σχεδιαγραμμάτων και έντυπου υλικού – ασκήσεις ετοιμότητας.]

4. Καθορισμός σειράς εκκένωσης σχολείου

Αν οι μαθητές είναι μέσα στο σχολείο, αυτό θα εκκενωθεί ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ από τις εξόδους Α΄ και Β΄ με σειρά προτεραιότητας ΥΠΟΓΕΙΟ-ΙΣΟΓΕΙΟ- Α΄ΟΡΟΦΟΣ  ως εξής:

ΕΞΟΔΟΣ Α΄ ( ΔΥΤΙΚΗ )

Τα τμήματα:   Η/Υ,  Γ3/ Α3, WC, Αίθουσα Πολλαπλών, Β2,/ Τ.Ε, Δ1, Βιβλιοθήκη, Δ3, Δ2, Ε3 και ΣΤ3  με την προαναφερόμενη σειρά κατευθύνονται στον χώρο συγκέντρωσης στη Δυτική αυλή.

ΕΞΟΔΟΣ Β΄ ( ΒΟΡΕΙΝΗ )

Τα τμήματα: B1, Β3, Γ2, Γ1/ Α1, Α2, / ΣΤ1,  ΣΤ2, Ε2, Ε1, και με την προαναφερόμενη σειρά κατευθύνονται στον χώρο συγκέντρωσης στη Δυτική αυλή.

 Σε περίπτωση που κάποιο τμήμα βρίσκεται στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων αποχωρεί από την ΕΞΟΔΟ Α. με ευθύνη του εκπαιδευτικού που έχει μάθημα στο τμήμα αυτό τη συγκεκριμένη ώρα.

Σε περίπτωση που όλο το σχολείο ή κάποια τμήματα βρίσκονται στην αίθουσα πολλαπλών, αποχωρούν από την ΕΞΟΔΟ Α  με ευθύνη του αρχαιότερου δασκάλου. Μαθητές που βρίσκονται στις τουαλέτες βγαίνουν με ευθύνη των εκάστοτε  δασκάλων που έχουν διδακτικό κενό από την ΕΞΟΔΟ Α.

5. Χώρος συγκέντρωσης ορίζεται η Δυτική αυλή του σχολείου.

6. Υπεύθυνοι για να ανοίξουν τις εξόδους: Για την έξοδο Α ο/η Υποδιευθυντής/ντρια ή ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της αίθουσας διδασκαλίας που βρίσκεται δίπλα στο γραφείο των εκπαιδευτικών,  ενώ για την έξοδο Β ο εκάστοτε εκπαιδευτικός του Γ1.

 

Β’ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ  ΣΕΙΣΜΟΥ

 

1)     Ο Συντονιστής σε περίπτωση σεισμού:      

·        Χτυπάει το κουδούνι τρεις φορές

·        ή σφυρίζει τρεις φορές με σφυρίχτρα που είναι αναρτημένη σε εμφανές σημείο στο γραφείο της δ/ντριας και των δασκάλων. Είναι το σύνθημα για την εφαρμογή του σχεδίου ετοιμότητας αντιμετώπισης σεισμού.

·        Οι μαθητές στις τάξεις μπαίνουν κάτω από τα θρανία και βγαίνουν με το επόμενο χτύπημα του κουδουνιού ή σφυρίγματος, που σημαίνει λήξη σεισμού.   Ετοιμάζονται, με την επίβλεψη του εκπαιδευτικού που διδάσκει στο τμήμα, για την έξοδο από το σχολείο με τη σειρά που αναφέρεται παραπάνω (παρ.4).

·        Επικοινωνεί και κατευθύνει τους υπεύθυνους δασκάλους/λες.

·        Ελέγχει αν οι έξοδοι του σχολείου είναι διάπλατα ανοιχτές.

·        Ελέγχει την ασφάλεια του προκαθορισμένου χώρου διαφυγής και φροντίζει ώστε όλοι να συγκεντρωθούν εκεί.

Μετά την εκκένωση ο συντονιστής φροντίζει:

·        Την ασφάλεια των μαθητών, επιβάλλει την πειθαρχία και τους καθησυχάζει. Αν παρουσιαστεί περιστατικό πανικού, μεριμνά ώστε να μη διαδοθεί στους υπόλοιπους μαθητές.

·        Να παρθούν παρουσίες.

·        Αν υπάρχουν εγκλωβισμένοι, πυρκαγιές ή άλλες ανάγκες, να καλέσει σε βοήθεια την πυροσβεστική, την αστυνομία ή το ΕΚΑΒ ανάλογα.

 

2)      Οι δάσκαλοι του σχολείου

Την ώρα του σεισμού:

·        Διατηρούν την ψυχραιμία τους.

·        Με κοφτή και δυνατή φωνή δίνουν την εντολή: «Σεισμός! Όλοι κάτω από τα θρανία».

·        Απομακρύνονται από παράθυρα, τζαμαρίες και ψηλά έπιπλα.

·        Προφυλάσσονται κάτω από την έδρα.

·        Αποτρέπουν τους μαθητές από επικίνδυνες ενέργειες.

 

Μετά τον σεισμό:

·        Ανοίγουν τις πόρτες της αίθουσας.

·        Ελέγχουν την εκκένωση της αίθουσας έχοντας οπτική επαφή με τους διαδρόμους και το κλιμακοστάσιο ενώ ταυτόχρονα συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για τη σωστή πορεία και τον συντονισμό της εξόδου των μαθητών.

·        Μετά την εκκένωση της αίθουσας ελέγχουν για τυχόν μικροεστίες φωτιάς και ακολουθούν το τμήμα τους.

·        Οδηγούν τους μαθητές στον χώρο της προκαθορισμένης συγκέντρωσης κρατώντας ασφαλείς αποστάσεις από κτίρια, μαντρότοιχους και τζάμια και φροντίζουν να παραμείνουν οι μαθητές εκεί με ησυχία καθησυχάζοντας κάθε περιστατικό πανικού.

 Όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο γραφείο των δασκάλων την ώρα του σεισμού:

·        Φροντίζουν για την αυτοπροστασία τους.

·        Μεταφέρουν τον εξοπλισμό πρώτων βοηθειών στον χώρο συγκέντρωσης και τον παραδίνουν στους υπεύθυνους.

·        Ελέγχουν για μαθητές που τυχόν έχουν εγκλωβιστεί σε κοινόχρηστους χώρους (τουαλέτες, διαδρόμους κ.λ.π.) καθώς και εστίες φωτιάς.

·        Βοηθούν στην τήρηση της τάξης και της ψυχραιμίας στον χώρο συγκέντρωσης.

·        Αν οι μαθητές είναι έξω από το σχολείο, την ώρα της γυμναστικής ή σε περίπτωση διαλείμματος θα απομακρυνθούν από τους τοίχους ή τα άλλα ψηλά αντικείμενα και θα συγκεντρωθούν, με τη βοήθεια του γυμναστή ή των εφημερευόντων, στον χώρο συγκέντρωσης Α οι μαθητές της νοτιοανατολικής αυλής μέχρι και το στέγαστρο και οι μαθητές της βόρειας και δυτικής αυλής καθώς και βόρεια του στεγάστρου στον χώρο συγκέντρωσης της Δυτικής αυλής.

·        Αν οι μαθητές είναι μέσα στο σχολείο και είναι ώρα διαλείμματος σε άσχημες καιρικές συνθήκες, θα προσπαθήσουν να μπουν κάτω από δοκάρια στις πόρτες και να αποφύγουν τα τζάμια.

·        Αν κάποιοι μαθητές βρίσκονται εκτός τάξης αλλά μέσα στον χώρο του σχολείου( τουαλέτα ), με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού που θα βρίσκεται στο Γραφείο των δασκάλων  θα οδηγηθούν στον χώρο όπου συγκεντρώνονται οι τάξεις τους.

·        Με κάθε τρόπο να αποφευχθεί η εκδήλωση πανικού, η άσκοπη μετακίνηση και ο συνωστισμός. Τις οδηγίες και τις ενέργειές μας πρέπει να χαρακτηρίζουν η σαφήνεια, η ηρεμία και η αποφασιστικότητα.

·        Σε προσπελάσιμο χώρο του σχολείου και συγκεκριμένα στα ντουλάπια φαρμακείων  θα υπάρχουν :

1.   Φάκελος με καταστάσεις των μαθητών των τάξεων – τμημάτων που θα χρησιμεύσει για την καταμέτρηση των μαθητών και τη γραφή όσων παραδίδονται στους γονείς, ή και σε στενούς συγγενείς των μαθητών.

2.   Φακός με μπαταρίες

3.   Φορητό ραδιόφωνο

4….Κινητό φαρμακείο

5….Σφυρίχτρα

6….Τα τηλέφωνα άμεσης ανάγκης και

7….Σχέδιο αντιμετώπισης Σεισμού

 

 

 

Πρώτες Βοήθειες

   Α. ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ  ΠΡΩΤΩΝ  ΒΟΗΘΕΙΩΝ.

 

 ΙΣΟΓΕΙΟ:       1α. Φαρμακείο  στο γραφείο  δασκάλων,

                       . Φαρμακείο δίπλα στην αίθουσα του τμήματος Α1                       

 

Α’ ΟΡΟΦΟΣ: 2. Φαρμακείο στον διάδρομο δίπλα στην  αίθουσα του  τμήματος Δ2

 

ΥΠΟΓΕΙΟ:      3. Φαρμακείο  στον διάδρομο δίπλα στην αίθουσα του τμήματος Γ1  

 

Β. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ  ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ -ΠΡΩΤΩΝ  ΒΟΗΘΕΙΩΝ

 

ΙΣΟΓΕΙΟ:         Υπεύθυνη  του  φαρμακείου  που βρίσκεται μπροστά στην  αίθουσα  του  τμήματος Α1, ο/η  δάσκαλος/α    του Α1 τμήματος  ή όποιος εκπαιδευτικός διδάσκει την ώρα του σεισμού στο Α1 τμήμα

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΚΠ/ΚΩΝ :  Υπεύθυνος  του  φαρμακείου-  πρώτων  βοηθειών που βρίσκεται   στο  Γραφείο δασκάλων  είναι  ο/η δάσκαλος/α    που  έχει κενό  την ώρα του σεισμού

 

Α’ ΟΡΟΦΟΣ:   Υπεύθυνος  του  φαρμακείου που βρίσκεται  μπροστά   στην  αίθουσα  του  τμήματος Δ2  ο/η  δάσκαλος/α    του Δ2 τμήματος  ή όποιος εκπαιδευτικός διδάσκει την ώρα του σεισμού στο Δ2 τμήμα

ΥΠΟΓΕΙΟ:       Υπεύθυνη  του  φαρμακείου  που βρίσκεται μπροστά στην  αίθουσα  του  τμήματος Γ1, ο/η  δάσκαλος/α    του Γ1 τμήματος    ή όποιος εκπαιδευτικός διδάσκει την ώρα του σεισμού στο Γ1 τμήμα.

                                     

1.                 Υπεύθυνος Διάσωσης όσων κινδυνεύουν  

Ο έλεγχος για την ύπαρξη τραυματιών και η μεταφορά όσων από αυτούς κινδυνεύουν άμεσα θα γίνει από τον  Υποδιευθυντή του Σχολείου Σηφάκη Γιώργο,  δάσκαλο του Στ3, και τον/την  δάσκαλο/α  του Α3 στο ισόγειο, τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής  της Β΄ τάξης  και τον/την  δάσκαλο/α   του Γ1  στο  υπόγειο, τον/την  δάσκαλο/α  του Ε1 και τον/την εκπ/κό Φυσικής Αγωγής της Στ΄ τάξης στον Α΄ όροφο.

Υπεύθυνοι Πυρόσβεσης  Μετά την εκκένωση του σχολείου οι δάσκαλοι των τμημάτων Ε2 και ΣΤ2  θα είναι υπεύθυνοι πυρόσβεσης για τυχόν εστίες φωτιάς. Στο σχολείο μας υπάρχουν πυροσβεστήρες σ’ όλους τους ορόφους για τους οποίους οι παραπάνω εκπ/κοί είναι  υπεύθυνοι για να παρευρίσκονται στις θέσεις τους.

2. Υπεύθυνοι Ηλεκτρισμού και Ύδρευσης: Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 των τμημάτων A2, Β3 και Δ3  ή όποιοι εκπ/κοί διδάσκουν στα συγκεκριμένα τμήματα (A2, Β3, Δ3) κατά την ώρα του σεισμού, θα ελέγξουν τους πίνακες παροχής ηλεκτρισμού καθώς και την απομόνωσή τους ανά όροφο, ενώ της ύδρευσης και κεντρικής θέρμανσης ο/η εκπ/κος του Γ3.

3. Υπεύθυνοι για την απαγόρευση προσέγγισης  των αιθουσών και των επικίνδυνων σημείων από τους μαθητές, ορίζονται οι εκπ/κοί ΠΕ70 των τμημάτων Στ1 και Δ1 ή όποιοι εκπ/κοί διδάσκουν στα συγκεκριμένα τμήματα κατά την ώρα του σεισμού.

Υπεύθυνοι για τις παρουσίες και την καταγραφή μαθητών  ορίζονται οι εκάστοτε εκπαιδευτικοί των τμημάτων οι οποίοι και θα αναφέρουν στον εκάστοτε εκπ/κό του τμήματος Γ2 για τις απουσίες των τάξεων Α΄, Β΄ και Γ΄, και στον εκάστοτε εκπ/κό του τμήματος Δ3 για τις απουσίες των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ.

Σε περίπτωση σοβαρών τραυματισμών  η Δ/ντρια  και οι Υ/ντές θα ειδοποιήσουν το 166 αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, ή θα συνοδεύσει τον ή τους τραυματίες στο νοσοκομείο.

     4.  Υπεύθυνοι για την παροχή μέριμνας και φροντίδας των μαθητών

Όσο οι μαθητές θα βρίσκονται μετά την έξοδό τους στον χώρο συνάντησης, θα γίνεται προσπάθεια αποφυγής του πανικού και διατήρηση της ψυχραιμίας των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς της μουσικής, των εικαστικών  και της Αγγλικής Γλώσσας. Οι εκπ/κοί της Αγγλικής  Γλώσσας, σε συνεργασία με τους εκπ/κούς των τμημάτων   παραδίδουν τους μαθητές στους γονείς τους με ονομαστική καταγραφή χρησιμοποιώντας τις καταστάσεις οι οποίες θα υπάρχουν για αυτό τον σκοπό και οφείλουν να έχουν.

5. Η παράδοση των μαθητών στους γονείς  θα γίνεται μόνο στον χώρο συνάντησης.

6. Το διδακτικό προσωπικό αποχωρεί μόνο μετά την παράδοση και του τελευταίου μαθητή.

7. Το Αρχείο του Σχολείου θα γίνει προσπάθεια να απομακρυνθεί και να προστατευτεί από την καταστροφή, από τη Δ/ντρια, από τους υποδιευθυντές του Σχολείου και όλο το διδακτικό προσωπικό, μετά τη λήξη και την τακτοποίηση των μαθητών στον χώρο συνάντησης.

8. Για τη μετακίνηση των μικρών μαθητών, εφόσον δεν εμφανίσθηκαν οι οικείοι τους για την παραλαβή τους, θα ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές.

9. Δε θα φύγει κανένας εκπαιδευτικός , αν δεν παραδοθεί και τακτοποιηθεί και η τελευταία εκκρεμότητα, σε σχέση με την όλη κατάσταση των μαθητών και του σχολείου.

10. Η Διευθύντρια θα ειδοποιήσει τις Προϊστάμενες Αρχές για ζημιές, τραυματίες και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί.

11. Αντίγραφο του παρόντος σχεδίου ετοιμότητας να αναρτηθεί σε εμφανές σημείο κάθε αίθουσας διδασκαλίας και στο γραφείο διδασκόντων.

12. Τη γενική επίβλεψη της υλοποίησης του Σχεδίου Ετοιμότητας έχει ο εκάστοτε Διευθυντής του Σχολείου συνεπικουρούμενος από όλους τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα από εκείνους που έχουν αναλάβει εξειδικευμένα καθήκοντα.

13.  Εξυπακούεται ότι , αν κάποιος συνάδελφος μετατεθεί ή βρίσκεται σε οποιαδήποτε μορφή άδειας, ο αντικαταστάτης του αναλαμβάνει αυτοδίκαια τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα που ρητά αναφέρονται παραπάνω.

Τηλέφωνα Πρώτης Ανάγκης!

ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

100

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ

199

ΕΚΑΒ

166

 

 

 

Η Διευθύντρια  του  Σχολείου    

                                                          Γάσπαρη Μαρία