Οι μαθητές της Δ΄, Ε΄, και Στ΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια ιδιαίτερα δυναμική παρουσία στο Παγκρήτιο Στάδιο Ηρακλείου την Τετάρτη 3 Απριλίου του 2019, συμμετέχοντας στο Πρόγραμμα Βιωματικών Επισκέψεων Άθλησης και Φυσικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω το Παγκρήτιο Στάδιο και τα Ολυμπιακά Αθλήματα».
Ξεναγήθηκαν
στον μουσειακό χώρο όπου εκτίθενται
τα αναμνηστικά/ενθύμια/φωτογραφίες από
τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων
«Αθήνα 2004», τους αγώνες της Εθνικής
ομάδας ποδοσφαίρου ανδρών, καθώς και
από την αξιοποίηση του Παγκρήτιου
Σταδίου στους Ολυμπιακούς του 2004 ως
Ποδοσφαιρικό Γήπεδο διεξαγωγής αγώνων
ποδοσφαίρου (γυναικείο και αντρικό).
Στον συγκεκριμένο χώρο οι μαθητές είχαν
τη δυνατότητα να δουν από κοντά και να
κρατήσουν ολυμπιακές δάδες που
χρησιμοποιήθηκαν στην Ολυμπιάδα του
2004 καθώς και να φωτογραφηθούν μπροστά
στον βωμό αφής της ολυμπιακής φλόγας.
Η
γνωριμία των μαθητών με έναν σημαντικό
χώρο αθλητισμού και πολιτισμού και η
βιωματική συμμετοχή τους στα ολυμπιακά
αθλήματα αποτέλεσε συγχρόνως και τον
εορτασμό της Ολυμπιακής Ημέρας Erasmus+,
σύμφωνα με τους στόχους ενός εκ των
τριών ευρωπαϊκών προγραμματων που
υλοποιούνται στο 37ο
Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου με τίτλο «I
learn,
you
learn
but
together
we
double
learn»
(Μαθαίνω, μαθαίνεις αλλά μαζί μαθαίνουμε
«διπλά»). Η συνεργασία των μαθητών (εντός
και εκτός σχολικής τάξης), η συνεχής
προσπάθεια για ανάπτυξη του δυναμικού
τους στην πλήρη του εξέλιξη (Θεωρία
Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης του Η.
Gardner)
και η ένταξη όλων στη μαθησιακή/κοινωνικοποιητική
λειτουργία του σχολείου συνδυάζονται
ιδανικά με τον υγιή αθλητισμό και τα
αγνά ιδεώδη των ολυμπιακών αγώνων:
«Ειρήνη», «Αδελφοσύνη», «Αλληλεγγύη»,
«Ισότητα», «Δικαιοσύνη», «Γιορτή και
Χαρά», «Συμμετοχή», «Προσπάθεια», «Τιμή»,
«Έπαινος». Οι μαθητές φωτογραφήθηκαν
στους χώρους του σταδίου με τα πλακάτ
που είχαν ετοιμάσει σχετικά με αυτές
ακριβώς τις έννοιες καθώς και με τα
Διπλώματα Συμμετοχής που πήραν μετά το
τέλος του προγράμματος.
Η
εμπειρία για όλους μας, μικρούς και
μεγάλους, ήταν σίγουρα αξιόλογη και
μοναδική. Το σημαντικότερο όμως «όφελος»
που ευχόμαστε να κρατήσουν οι μαθητές
μας και μετά από αυτήν τη δράση, είναι
η συνειδητοποίηση ότι ο αθλητισμός
συνδυάζει φυσική δραστηριότητα και
διασκέδαση. Ακόμα λοιπόν κι αν δεν
μπορούμε να κάνουμε «πρωταθλητισμό»,
η
ύπαρξη και μόνο της φυσικής δραστηριότητας
στην καθημερινότητά μας
αποτελεί μια σημαντικότατη προληπτική
παρέμβαση για την υγεία μας, σωματική
και ψυχική ενώ παράλληλα συντελεί και
στη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας.
Ευχαριστούμε
πολύ τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής και
όλο το προσωπικό του Παγκρήτιου Σταδίου
για την οργάνωση της δράσης, τη διάθεσή
τους να «ξεναγήσουν» τους μαθητές μας
στο παιχνίδι, στους χώρους και στις
έννοιες του αθλητισμού καθώς και για
την άψογη συνεργασία με τους εκπ/κούς
του σχολείου μας.