10 Οκτ 2019

Επιμορφωτική Συνάντηση – Ολοκλήρωση του προγράμματος Erasmus+ στην Κρήτη


Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «I learn, you learn but together we double learn», ολοκλήρωσε τις εργασίες του στην Κρήτη, στο 37ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, από τις 23 έως τις 27 Σεπτεμβρίου του 2019.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν οι χώρες της Ρουμανίας, Τουρκίας, Ελλάδας και Πολωνίας με συντονίστρια χώρα την Ισπανία. Οι εργασίες του προγράμματος, με συνολική διάρκεια υλοποίησης 2 έτη (Σεπτέμβριος 2017 – Σεπτέμβριος 2019), αφορούν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που ενθαρρύνουν τη χρήση των τύπων πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner μέσα σε συνεργατικό περιβάλλον μάθησης.
Η 5η και τελευταία συνάντηση στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στο 37ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου όπου δάσκαλοι και μαθητές υποδέχθηκαν τους επισκέπτες μας με αγαθά της κρητικής γης και παραδοσιακούς χορούς του τόπου μας. Η συντονίστρια ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κρήτης, κυρία Αρετή Βουράκη, συμμετείχε στην έναρξη των εργασιών της συνάντησης και παρουσίασε τη διαχείριση των προγραμμάτων Erasmus+ και τον σχεδιασμό της Δ/νσης σχετικά με την υποστήριξη των δράσεων διάχυσης σε τοπικό και παγκρήτιο επίπεδο.




Η συγκεκριμένη συνάντηση είχε διπλό στόχο: την πραγματοποίηση επιμορφωτικού σεμιναρίου για τα ελεύθερα, εκπαιδευτικά, διαδικτυακά εργαλεία για την τάξη και την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης του προγράμματος ως προς την επίτευξη των αρχικών στόχων και την παραγωγή των συγκεκριμένων εκπ/κών υλικών. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν:
α) Το «Βιβλίο των Δράσεων» (Book of Activities for the Multiple Intelligence) που περιλαμβάνει με λεπτομερείς οδηγίες τις δραστηριότητες/σχέδια μαθημάτων για την ανάπτυξη των 8 διαφορετικών τύπων νοημοσύνης
β) Το «Βιβλίο των Παραδοσιακών Παιχνιδιών» (Book of Traditional Games) όπου παρουσιάζονται εικονογραφημένα, επιλεγμένα παραδοσιακά παιχνίδια κάθε χώρας, με απλές οδηγίες για την εύκολη εφαρμογή τους σε όλες τις τάξεις των συνεργαζόμενων σχολείων
δ) Το ηλεκτρονικό περιοδικό για τη διάχυση των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών/ψυχαγωγικών δράσεων που πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί και μαθητές κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών συναντήσεων
ε) Οι κοινές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε κάθε χώρα σχετικά με τον εορτασμό π.χ. της «Ημέρας Erasmus+» ή της «Ολυμπιακής Ημέρας» που οργανώθηκαν από κοινού και πραγματοποιήθηκαν την ίδια ημέρα στα σχολεία όλων των εταίρων
στ) Η τελική αξιολόγηση κάθε χώρας ως προς:
·        την εφαρμογή της στοχοθεσίας του προγράμματος (ενδυνάμωση του εκπ/κού ρόλου του δασκάλου, ένταξη του συνόλου των μαθητών στην εκπ/κή διαδικασία, αρμονική ανάπτυξη όλων των τύπων νοημοσύνης που διαθέτει κάθε μαθητής, εφαρμογή ομαδοσυνεργατικής μεθόδου)
·        την αποτελεσματικότητα των μεθόδων εφαρμογής (συνεργατική μάθηση και θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης)
·         την παραγωγή των υλικών και την οργάνωση των μέσων για την επίτευξη των στόχων (εκπ/κό υλικό / οδηγός των δράσεων, υλικό εφαρμογής και διάχυσης, πλατφόρμες και μέσα δικτύωσης, επικοινωνίας και ενημέρωσης)
·        την ενδυνάμωση του παιδευτικού χαρακτήρα αλλά και τις δυσκολίες που προέκυψαν σε καθένα από τα 5 εκπ/κά κέντρα μέσα από την πολυδιάστατη και απαιτητική συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συνεργασίας
Παράλληλα, οι συμμετέχοντες εκπ/κοί, εκπροσωπώντας τα αντίστοιχα ιδρύματα των χωρών τους, δεσμεύθηκαν από κοινού στη συνέχιση της εφαρμογής της στοχοθεσίας, των μεθόδων και των παραχθέντων εκπαιδευτικών υλικών αλλά και στη διατήρηση της επικοινωνίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών μετά τη λήξη της διετούς διάρκειας του προγράμματος.
Εκτός από τις εργασίες αξιολόγησης και την επιμορφωτική συνάντηση/σεμινάριο που πραγματοποιηθήκαν στον χώρο του σχολείου μας, η επίσκεψη των εταίρων μας πλαισιώθηκε με ποικίλες δραστηριότητες και επισκέψεις.
Επισκεφτήκαμε το κέντρο του Μινωικού Πολιτισμού, την Κνωσό, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και πλήθος άλλων μουσείων/μνημείων/αξιοθέατων της πόλης κατά την περιήγηση εντός αλλά και επί των τειχών της Ενετικής Περιόδου. Πραγματοποιήσαμε εκδρομές στις πόλεις του Ρεθύμνου και του Αγίου Νικολάου προκειμένου να επισκεφτούμε σημαντικά ιστορικά μνημεία και οι επισκέπτες μας να σχηματίσουν πληρέστερη εικόνα για την ιστορία της Κρήτης.



Αποχαιρετίσαμε τους ομότιμούς μας που αναχώρησαν απόλυτα ικανοποιημένοι από την επίτευξη των βασικών στόχων της συνάντησης και του προγράμματος και συνάμα πλήρεις συναισθημάτων και φωτεινών εικόνων από την παραμονή τους στο νησί μας. Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού «ταξιδιού» εντός αλλά και εκτός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ευχηθήκαμε να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τα οφέλη της συνεργασίας μας και αν η ζωή μας το επιτρέψει, να έχουμε την τύχη τα μονοπάτια μας να διασταυρωθούν ξανά.
Η συντονιστική ομάδα του προγράμματος Erasmus+ «I learn, you learn but together we double learn» του 37ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.

Το παραπάνω κείμενο όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πατρίς στις 8/10/2019 μπορείτε να το δείτε ΕΔΩ.