Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενεργός Πολίτης», οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν σε διαθεματική δράση με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού και τη συμπερίληψη στους χώρους ψυχαγωγίας, όπως οι παιδικές χαρές. Η δράση πραγματοποιήθηκε μέσα από 10 μαθήματα, συνδυάζοντας τη Γλώσσα, την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή και τα Εικαστικά.
Πιο
συγκεκριμένα:
- Γνώρισαν τα δικαιώματα
του παιδιού
(Άρθρο 31: Δικαίωμα στο παιχνίδι).
- Κατανόησαν την έννοια
της συμπερίληψης και
την ανάγκη για ίση πρόσβαση σε δημόσιους χώρους.
- Παρατήρησαν και
κατέγραψαν εμπόδια προσβασιμότητας στην παιδική χαρά της γειτονιάς.
- Πρότειναν λύσεις
βελτίωσης,
όπως ράμπες, ειδικές υποδομές και ενημερωτικές πινακίδες.
- Συνέταξαν επίσημο
γράμμα προς τον Δήμο Ηρακλείου με τα ευρήματα και τις προτάσεις τους.
Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν, ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας και ενεργής συμμετοχής και καλλιέργησαν τη συνείδηση του ενεργού πολίτη που διεκδικεί ίσα δικαιώματα για όλους.